Noorwegen 2022

Dag 4 Regen en krappe wegen...

Vandaag volgen we weg 13. Het regent en we komen erachter dat dat voor- en nadelen heeft. Het voordeel is dat er ineens overal watervalletjes verschijnen en dat zo goed als opgedroogde rivieren weer gaan stromen. Nadeel is dat de ruitenwissers van de camper precies het stukje raam missen waar we graag doorheen zouden willen kijken. Steef bukt dus een beetje omlaag en naar rechts en ik omlaag en naar links. We passeren de Låtefossen, een waterval die op de weg afstormt en onder de weg door stroomt. Uiteraard een mooie plek om wat foto's te maken. Het is er prachtig! Het regenachtige weer zorgt voor damp tussen de bomen wat de sfeer mystiek maakt.

Lees meer »

Dag 3 Preikestolen, let's do it!

De wekker ging vanmorgen op tijd, want we wilden het eerste pontje naar Oanes hebben om rond 10 uur onze wandeling naar de Preikestolen te beginnen. Steef en ik hebben ter voorbereiding in Bergschenhoek de skiberg een aantal keer beklommen. Iets beters konden we niet bedenken... Helaas is er van die training de laatste week niet zo heel veel terecht gekomen door zijn rug, maar we hopen dat onze spieren ons niet in de steek laten.

Dag 2 Eindelijk weer in het prachtige Noorwegen

Vanmorgen vroeg om 6 uur werden Stefan en ik ruim voor de wekker wakker. Het rustige plekje aan het meer werd vannacht nog sporadisch gebruikt door wat jeugd die stiekem een jointje kwamen roken, maar daar hebben we geen overlast van gehad. Na een snel ontbijt zijn we de camper weer ingestapt. Vandaag moesten we nog zo'n 220 km rijden naar de boot van Hirtshals naar Kristiansand. Heel even dachten we dat we tijd tekort hadden, omdat er op het pdf bestand van onze boeking andere voorwaarden stonden dan in de later gekregen mail, maar gelukkig bleek dat we ruim op tijd waren. Tijdens de overtocht kreeg ik het even heel benauwd. Na het sturen van een foto via WhatsApp kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn buiten Europa bundel had verbruikt. En twee tellen later kreeg ik nog een sms dat ik 100% van mijn buiten Europa bundel had verbruikt en uit veiligheid werd afgesloten van het internet. Blijkt dat je op de boot op een satellietnetwerk zit, wat ontzettend duur is in gebruik... Dat was dus een hele dure foto... Na van de schrik bekomen te zijn, hebben Stefan en Lex nog even undercover een tukkie gedaan in de heerlijk liggende stoelen van het lounge gedeelte, waar we stiekem naar binnen geslopen waren zonder extra te betalen.

Lees meer »

Dag 1, op weg naar Hirthals

Yes, de vakantie is begonnen, maar wat een weken hebben we achter de rug! Ik moest gewoon werken, maar daarnaast ook alles regelen om mijn coachingspraktijk te starten én een vakantie voorbereiden... Het was veel, eigenlijk teveel, maar ik leef nog. Stefan had het megadruk op zijn werk, maar ging als klap op de vuurpijl vorige week ook nog even door zijn rug, waardoor ik direct flashbacks had naar dag 2 van onze vorige trip naar Noorwegen... 'Gelukkig' gebeurde het nu voordat we van huis vertrokken, waardoor hij nog een paar dagen alles op alles heeft kunnen zetten om zijn rug te ontlasten en te ontspannen. Met succes gelukkig. Hij staat niet meer in de skihouding en als hij geen gekke dingen doet, dan valt de pijn mee... Een geluk bij een ongeluk, want doordat Stefan nu vrijdag niet hoefde te werken, konden we iets eerder vertrekken, waardoor we onderweg wat meer pauzes in konden lassen om even te lopen. Dat was voor ons allebei fijn! Nu zijn we met de camper van Stefan zijn moeder aangekomen in Horsens waar we overnachten op een parkeerplek aan een meer. Hannah en Lex komen ook hierheen en morgenochtend vroeg rijden we het laatste stukje naar de Ferry in Hirthals, waar we om 10.30 uur aan boord gaan om naar Kristiansand te varen. Op naar twee fantastische weken!

Terug naar onze liefde

In september 2022 lijkt het dan toch echt te gaan gebeuren. Na zeven lange jaren wachten gaan Stefan en ik eindelijk terug naar onze gezamenlijke liefde Noorwegen! Nu voor twee weken, met als doel om minder km's rijdend en meer km's lopend te maken. We willen dit keer die machtige natuur van nóg dichterbij ervaren!