Goed voorbereid op pad

Vandaag hebben we een flinke wandeling voor de boeg. Omdat je hier regelmatig helemaal alleen in de bergen loopt en we hopelijk ook nog een tweedaagse tocht gaan maken, hebben we ons hier thuis al redelijk goed op voorbereid. Want er kan onderweg vanalles gebeuren en dan is er zo afgelegen in de bergen niet zomaar hulp. Er gaat dus een heleboel mee in onze rugzakken wat we hopelijk niet nodig zullen hebben.

Bruggentraining

Na een goede nachtrust staan we heel wat positiever op dan dat we gister zijn gaan slapen. Zouden we de les van het rustiger aan doen nu een keer geleerd hebben? 🙈

De welbekende valkuil...

Na een fijne nacht met een heerlijk ochtendzonnetje rijden we verder op weg 362. Aan het einde slaan we linksaf weg 37 richting Miland op. Een klein stukje hiervan hebben we van de week ook al gereden, maar het is een mooie weg, dus dat is niet erg.

Lees meer »

Op bezoek bij onze buren uit Bleiswijk

Na een heerlijke nacht worden we wakker met een klein zonnetje. De knutjes hebben hun wekker nèt iets eerder gezet en zijn alweer in grote getale aanwezig rondom onze camper. Ook in de camper lijken er meer aanwezig dan voordat we gingen slapen.... Hmmmm........

Fennefossfjellet

Deze nacht was voor mij een korte. Om vier uur deed ik mijn ogen open en ik wist het meteen: het is gedaan met de nacht. Ik was klaarwakker. Om Steef nog even door te laten slapen in een donkere camper ben ik achter het gordijn, die vlak achter de voorstoelen hangt, gaan zitten met mijn boek. Om acht uur komt ook Stefan uit bed.

Mooie vergezichten

Na een ijskoude nacht met een paar onderbrekingen om extra kleding aan te trekken, worden we uiteindelijk toch pas om 8.00 uur wakker. Omdat we het leuk vinden om op een ander plekje te ontbijten, maken we ons klaar voor vertrek. Omdat de geplande weg afgesloten blijkt te zijn, komen we op een klein grindpad tussen Åmot en Dalen terecht. De Ravnejuvvegen, vertaald: De Ravenkloofweg. Er blijkt een uitkijkpunt te zijn, Ravnejuv, dus dat is mooi meegenomen.

Huis nummer drie

Deze nacht word ik een paar keer wakker van de harde regen op het dak van de camper. De komende dagen is er slecht weer voorspeld en eigenlijk zijn we daar best blij mee. We vinden Noorwegen namelijk op zijn mooist als het net geregend heeft.

Velkommen i Oslo!

Na een voor mij korte nacht (om 4 uur gingen de luikjes alweer open...), meert de boot om 10.15 uur aan in de haven van Oslo. Wij hebben ondertussen alweer een uur of 4 op de boot rondgelopen, koffie gedronken, wat gegeten enz, maar het voornemen om in de ochtend de route te plannen is er eventjes bij in geschoten... Onze nieuwe manier van reizen is nog niet helemaal ingedaald zullen we maar zeggen....

De ferry van Kiel naar Oslo

Deze blog komt iets later, want op de boot moeten we flink betalen voor een beetje WiFi, dus zuinige Hollanders als we zijn, laten we het online leven even voor wat het is. Tijd voor elkaar dus 😉.

Op naar het noorden!

Het is zover! We gaan weer richting het mooie noorden van Europa! En dit keer eens niet met een vooraf zorgvuldig uitgestippelde route. Want wat vooral ik merkte, was dat zo'n route ook voor een bepaalde druk zorgt. Er was nooit veel tijd voor rust ingebouwd, dus iedere dag moesten er flink wat kilometers afgelegd worden. En het voelde alsof dat elke dag weer moest, want anders zouden we misschien niet op tijd bij de boot zijn. Meestal resulteerde dit in een ietwat gehaast gevoel onderweg en véél te vroeg op de eindbestemming. We genoten wel, maar vooral ik kwam hierdoor niet echt tot rust. Dit jaar gooien we het dus over een andere boeg!